dilluns, 3 d’octubre del 2011

CACERA CONTROVERTIDA (Groenlàndia, juliol de 2011)

A la fotografia, dos inuit esquarterant la cacera, dues foques (nom científic "phoca vitulina") que ells anomenen "qasiagaq", a la ciutat de Narsaq.


Groenlàndia, amb una extensió semblant a tot el continent europeu i les illes britàniques, i una població aproximada d'uns 55.000 habitants, la cacera de foques, balenes i altres animals marins, resulta del tot sostenible ecològicament parlant perquè és per pura supervivència. El problema esdevé quan gran potències mundials fan de la cacera d'aquests animals un negoci a gran escala. Els inuit, en un país amb una metereologia tan gèlida i amb una falta de recursos agrícoles evident, sempre han necessitat del greix i calories d'aquests animals per sobreviure.


És veritat que un animal com la foca, en el nostre inconscient desperta tendresa i ens costa pair el fet de matar-la per menjar, però qui hagi estat en una festa familiar ben catalana com la de la matança del porc, m'imagino que no tindrà cap problema en acceptar la cacera de la foca entre els inuit de Groenlàndia com una pràctica del tot legítima. La foca mor d'un tret, el porc, des del moment que se'l lliga per portar-lo a matar, comença a xisclar perquè ja n'és conscient de la sort que l'espera. La seva mort és lenta i esfereïdora. Potser llavors, és que en el nostre imaginari el porc s'associa amb la brutícia i la rudesa, en canvi la foca desperta sentiments semblants als d' un ós de peluix.

3 comentaris:

BITLLET DE TORNADA ha dit...

Molt interessants les teves reflexions, Josep. Que bé que hagis tornat a penjar escrits i fotos al blog. Espero saber més coses de Groenlàndia. Jo vaig anar a Alaska i també aniré penjant textos. Una abraçada!

haideé ha dit...

Los nuit, en sus tradiciones hacen un ruego o piden permiso para realizar tales muertes. Totalmente distinto a la concepción del mundo tal como la entienden la mayoría de los occidentales y otros pueblos también.
Vivir inconscientemente y desapegados de la naturaleza nos convierte en seres poco constructivos. Tomar conciencia es lo que más te enriquece y lo que más constructivo te hace.

Bueno, la matanza del cerdo no es patrimonio de la tierra en la que naciste, se hace de igual modo en general. Y se hace así para conseguir la sangre y por otros motivos. Nuestra insensibilización hacia el dolor de los demás provoca todo tipo de situaciones dolorosas y en ocasiones torturantes. Más ¿cómo verlo, como sentirlo si eres inconsciente? ¿Si te han apagado la sensibilidad desde bien niño?

Cuando se comen animales, cadáveres, nunca se piensa en que nosotros estamos comiendo las toxinas generadas por el miedo a la muerte, ya que ningún ser vivo quiere morir a manos de otro... Así pues, ¿por qué se repite una y otra vez que las proteínas animales son beneficiosas? Cultura, que poco a poco se está transformando. Y cada vez ese poco a poco es mayor :). Lo sé.
Un abrazo :)

haideé ha dit...

¿Qué es de tu vida Josep? Que todo esté mejorando y puedas volver a compartir con todos buenas noticias y esos estupendos viajes...
Un abrazo desde el corazón -.-